Dagens övningar.

Var och tränade mina hundar i dag hos Nina Melin och passade även på att kolla lite på markerna inför tävlingarna som vi ska ha där. Det såg ut som om vi skulle kunna få till en ganska bra bana där. Hundarna gick ganska bra. Roy går fint på hämten och har fått lite mer driv i sig på fråndrivningarna, jag tror nog att jag ska kunna vara med ganska bra på tävlingarna i sommar med honom. Tim ligger efter honom en så länge, men jag har inte fått in visselkommandon på honom en så det är svårt att köra honom utan dessa. Jag såg också mina första lamm från dom Suffolktackorna jag köpte från Björn Mattson. Nina har dom hos sig denna vinter, jag räknar med att ha min ladugård renoverad innan hösten så att jag kan komma igång med mina får.
image107
Jag med Tim och Slip på dagens träning. 

image108
Mina första lamm efter Suffolktackorna.

image109
En av ungtackorna med sitt första lamm.

image110
Jag med ett av lammen.

image111
Nina Melin med ett av sina lamm som var av det större slaget.

image112
I övrigt var det full fart med lammningarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0