Nästan snöfritt.

Nu har våren nästan kommit, det är inte mycket snö kvar och ca 8+ grader. Härligt att våren kommit nu kan man börja ta i tu med träningen av hundarna mer på allvar. Måste börja med att träna upp konditionen på dom, inte bra för fysiken att ligga en hel vinter. Jag har beställt en valp från Finn-vallens kennel Joy och Jon Sands Moss (se bild på Moss nedan), den får jag i början på Maj. Ska som vanligt bli spännande att se vad det blir av den. Man har ju förhoppníngar på alla nya valpar. Lägger ut lite bilder från div. aktiviteter.

image94
Jag och Roy under påskträningen i Norge.

image95
Mikaela:s Tod tränar delning i Norge.

image96
Tim i Norge.

image97
Jon Sands Moss. Han köpte den av en Amerikan på World Trail för ett par år sedan.
Far till min nya valp. Nils Agerbjer har också en unghund efter Moss.

image98
Jon Sands Moss.

image99
En Bild av Bobby Hendersons gamla Craig som
han använde flitigt i aveln under -80 talet. Är far
till många bra hundar bl.a. till Olav Tillers gamla
Bill som kom från Bobby.

image101
Bobby Henderson.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0