Norrlandsmästerskapet 2008

I helgen var det tävlingar i Vallsta hos Kjell Andersson. Det var två IK2-IK1 tävlingar och samtidigt Norrlandsmästerskap.
Mina hundar gick väldigt jämt och bra hela helgen, även Slip stack upp lite grann och hamnade bra till i resultatlistorna. Men det var kanske Tim som gick bäst, han går väldigt bra på hämten, kommer alltid upp bra bakom fåren. Roy kan stanna lite kort om han känner av ett för starkt drag och man tappar onödiga poäng när man ska korrigera till honom. Vi kom till finalen med Tim efter "Dalle" med Lova avsagt sig finalplatsen. det är tre ekipage som går till fialen. Där kom Tim på en 2:a plats, efter som jag tycker en bra runda. Det var ju dubbelhämt och tio djur i vardera flock och en svårare sortering/delning. Och vi har inte tränat in dessa moment ordentligt, så jag var nöjd med att genomförare alla moment. Håkan Hägglund med Ike vann på 110p och jag hade 105p, så det var ganska jämt om förstaplatsen. Anna-Sara Boden med Puma var den tredje finalisten. Roligt för Håkan med Ike att vinna, det har ju stundtals gått lite tungt för honom denna säsong med Ike. Nu är det inte så mycket mer tävlande för mig denna säsong på grund av tidsbrist. Som jag känner just nu så kommer jag att deltaga i Norge på Verdalspröven den 27-28 sep. Jag har kvalat in till SM med alla mina hundar men kommer förmodlingen inte att åka dit. Tim och Roy är ännu för unga för att kunna göra sig gällande på en stor finalbana på ett SM och det är inte värt att åka till ett SM bara för att deltaga. Till Unghundscupen 2008 är Tim kvalificerad men det är också tveksamt om jag kommer att deltaga där. Jag har ca 90 mil enkel väg till Sandhem och jag måste ta ledigt från jobbet i två dagar för att deltaga där. Jag börjar jobba igen efter semestern nästa vecka så jag ska se hur det ser ut på jobbet om jag kan få ledigt. Sen har vi påbörjat en renovering av taket på mitt hus som måste vara klart innan kylan sätter in och det kommer också att ta en massa tid under sep-okt. Slip gjorde sin sista tävling nu i helgen. Hon har ju inte precis fallit för ålderstrecket men hon har vissa brister som gör att hon har väldigt små möjligheter att vinna tävlingar. Sista åren har jag bara haft med henne i brist på annat, men nu när jag har två bra hundar i Tim o Roy så kan hon få tillbringa resten av sitt liv som sällskapshund hos mig. Hon gillar att ligga i soffan med mig och ha det skönt på kvällarna och det är ju bättre att hon får göra det en att jag ska skälla ut henne på tävlingsbanorna när hon inte klarar av vissa moment på tävlingarna. Sen får jag hem min tredje hanhund här i höst, den efter Joy och Jon Sands Moss kommer tillbaka efter att ha varit hos en fodervärd. Ska testa av den innan vintern kommer. Ska bli mycket intressant att se hur den ser ut.

Finalisterna Norrlandsmästerskapet 2008. Jag med Tim, Håkan.H. med Ike som vann, och Anna-Sara med Puma.
Foto: Leif Olsson.



Kommentarer
Postat av: Silva & Q-bus

Grattis till fina tävlingar!!

Men du??....Du måste ha nån tik kvar sen...annars blir det ju inga valpar i framtiden??

2008-08-27 @ 19:43:03
URL: http://123minsida.se/luddbollar
Postat av: Wilson

Hej Silva.

Jag jobbar på att ordna en ny tik. Men det är inte så lätt att hitta bra tikar, avelstikar. Det går bra för dig med Q-bus ser jag, roligt.

Ha det så bra.

/Wilson

2008-08-28 @ 19:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0