"Gammelmorbror"

Var och firade jul hos min syster i Umeå och träffade släkten igen. Sen man flyttade från Umeå så blir det nästan bara till Jul som vi träffas. Under sommaren när man har semester är det mest vallhundtävlingar som gäller och då hinner man inte vara social med sina närmaste. Min ena systers dotter har blivit mamma för första gången, så det innebär att man blivit gammelmorbror, tror det heter så. Och det innebär också att man inser hur fort tiden har gått och att man börjar bli till åren.
Zac som var min senaste hund är såld till Hofors. Han hade ett litet överbett som jag var osäker på om det skulle växa bort eller inte. Jag han inte testa honom på fåren så vilket kapacitet han besatt inom vallningen vet jag inte. Men jag tror att han är en ganska intensiv herre med en stor vilja så den nya ägaren kommer säkert att få stor nytta av honom. Vidare kan jag bara konstatera att det funkar inte för mig att ha för mycket hundar. Två hundar som man ska försöka hålla igång verkar passa mig bäst. Man hinner inte aktivera dom tillräckligt under vinterhalvåret och det blir inte bra varken för mig eller hundarna. I övrigt så har vi väldigt mycket vinter hos mig, ganska kallt och en hel del snö. Inte mitt favorit väder, men det är bara att gilla läget och invänta våren.

"Gammelmorbror" Håkan.


Zac såld. Här 8 veckor vallande en trasa.



Kommentarer
Postat av: Silva & ludden...

God fortsättning på dig ¨farbror¨..hehe

E det inte dags för en liten uppdatering av hemsidan?? Saknar aktuell info om dina hundar. Oroar mig inför framtida tävlingshund...om sisådär 3-4 år så borde det va dags om ingen oförutsett inträffar.

E ju så nöjd med luddet jag köpte av dig, vill ha en likadan sen....beställer

Ha det bra så hörs vi.

//Silva & Q-bus

2009-01-07 @ 22:02:36
URL: http://123minsida.se/luddbollar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0