Man tränar på

Hundarna börjar närma sig tävlingsformen. Dom får sig ett pass var dag numera, ett konditionspass med fyrhjulingen på morgonen och ett vallningspass på kvällen. Tim har jag laggt på signaler som han saknade, det gick fort för honom att lära sig. Nu slipper man stå och skrika på norska höjre o vänstre, känns skönt. Man skulle bara komma sig ut lite mer på andra och större marker, den börjar bli för trångt och smått här hemma. Fåren börjar också vara lite för invallade för att det ska ge bra vallhundsträning. Nästa helg börjar min semester och Norrlandsveckans tävlingar inleds med tävlingar här i Sollefteå 25-27 juli sen åker man en vecka upp till Norrbotten för en veckas intensivt tävlande där uppe. Ska bli spännande och se hur hundarna sköter sig, det är ju mycket som kan komma som en överraskning när man kommer på tävling. Man går här hemma och tycker att det går ganska bra och sen när man kommer på tävling så går det inte riktigt lika bra. Hur som helst ska det bli jätteroligt att komma ut på alla dessa tävlingar och testa hundarna samt att få träffa alla vallhundsmänniskor igen. Det går ju oftast ett år mellan gångerna man träffar varandra så det blir alltid lika trevligt att träffa alla igen. Får positiva besked från min Fodervärd i Skellefteå om valpen som hon tar hand om, den verkar trevlig och stabil. Jag har hört från Norge att Moss som är far till valpen har lämnat bra avkommor där borta, så man får hoppas att min utvecklas i rätt riktning. Ska besöka dom och titta på honom när jag åker förbi där nästa vecka. På bilden här nedan ser ni mig som reklamgubbe för ett företag som säljer hörtryckstvättar. Vi köpte en varmvattentvätt på jobbet för att rengöra rastgårdarna och dom behövde lite bilder från olika miljöer till deras nya broschyr. Så dom var förbi och tog lite bilder av oss på jobbet.

Jag och schäfertiken Basta gör reklam för tvätten ALTO.


Kommentarer
Postat av: Sockerkaks gumma,.

Men herregud, hade dom ingen snygg tjej dom kunde ha satt in i reklamen:-)) Jag kommer inte att köpa den där till min gubbe:-)))

2008-07-16 @ 17:46:50
Postat av: Silva & Q-bus

Å vad e det för byracka som dom ställt bredvid då???

Kommer inte heller köpa en sån...varken maskin eller hund....hehe

2008-07-16 @ 20:37:13
URL: http://123minsida.se/luddbollar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0