Tackorna-lammen växer

Lammen och ungtackorna jag köpte av B.Mattssson växer bra och verkar vara en väldigt trevlig ras att ha o göra med.
Jag kommer att gå vidare med denna ras och har beställt en bagge från N.Agerbjer. Träningen går bra med hundarna och inga skador eller deffekter så här långt. Fick information ang. valparna efter Joy och Moss att det verkar vara ena tidiga rackare. Tre stycken är släppt på får och det är redan full fart, jag har stor tro på denna kombination. Det är kanske inte så konstigt om det skulle bli en bra kombination om man tittar i stamtavlan, inte många vita fält där inte, bara genuina och välavlade hundar överallt. R.Dalziel:s JIM som är far till Moss avlade ju ganska bra vad jag har förstått, så förhoppningsvis blir det något bra av det. Jag minns när jag var på besök hos Bobby och han hade nyligen köpt Jim och han visade upp den, den verkade vara en kompetent hund på alla nivåer. Men valparna är bara drygt 4 mån så man ska ju inte betygsätta dom redan vid den åldern, men det är ju alltid positivt att det ser bra ut redan vid den åldern.




Moss efter R.Dalziel Jim

None
Min nya valp ZAC vallar trasan 8 veckor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0