Ny leksak ;-)

Vad gör man när man börjar bli gammal och inte orkar motionera hundarna med cykel längre. Jo, man köper sig förståss en fyrhjuling som fungerar utmärkt för bl.a detta ändamål. Har fina skogsvägar direkt från min tomt så det blir dagliga motionsturer för hundarna. I övrigt så har jag tagit hem lite mer får så att jag har en liten större grupp när jag tränar vallning. Jag föredrar att ha ca 15-20 får när jag tränar, då får hundarna jobba lite annorlunda en om man har 4-5 st i gruppen. Jag har ju inte mycket praktiskt arbete i övrigt åt dom så man får försöka göra det bästa av det hela. Fick lite blodad tand när Tim gick så bra i Angercupen så jag har laggt på ett kol i hans träning, det är ju främst på pipan och signalerna som jag måste få in på honom. Han svarar bra på träningen och kommer att bli en sån hundtyp som sällan tar fel kommando. Han är väldigt öppen i sitt eye och väldigt god lyssnare så jag hoppas och tror att jag kommer att få mycket glädje av honom i framtiden. Fyra veckor kvar innan man får semester, det känns lite långt bort tycker jag, men som man säger, den som spar han har. Första semesterveckan är det tävlingar hela veckan här uppe i Norr, i övrigt tror jag inte det blir så mycket mer tävlande denna säsong. Jag kommer nog att fara ett par veckor till Norge för att träna på lite större avstånd och köra in dubbelhämt på Roy och Tim. Få se hur långt jag kommer med dom innan Okt. om jag startar dom på årets SM eller om jag väntar till nästa år. Man vill ju inte bara deltaga om man far dit, man vill ju tävla och ha en chans på en bra placering om det ska vara lönt att fara dit. Vi får se hur det blir.

Ny leksak. Can-am 400cc.





Kommentarer
Postat av: Nancy!

Vadå: Vad gör man när man börjar bli gammal och inte orkar motionera hundarna med cykel längre....bla, bla, bla. Du är ju hur fräsch som helst - men visst är det kul med leksaker! Kram Nancy!

2008-06-29 @ 18:25:41
Postat av: Håkan Wilson

Tack för det Nancy;-) Det är väl latmasken som gör sig påmind, men sen är det ju kul med nya leksaker för oss män. Vi blir ju aldrig vuxna, det är bara storleken på leksakerna som ändras. Ha det bra.

Wilson

2008-06-29 @ 20:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0