Slut på säsongen 2008

Var ett tag sedan man hade tid att blogga på grund av för mycket att göra. Vad har hänt på hundfronten sen sist ? Jag har varit på den årliga tävlingen i Norge Verdalspröven som jag alltid brukar försöka åka till. Jag deltog med Tim och Roy och dom skötte sig bara bra tycker jag. Det var en ganska svår bana plus ett väder som inte lämpar sig att arrangera tävlingar i. Det blåste och regnade ofantligt mycket så det var inte lätt att få fram signalerna till hundarna. Tim kom på 10:e plats och Roy 11:a. Det var ett resultat som jag var nöjd med, hundarna är unga och motståndet var inte det lättaste, nästan hela Norges elit var på plats, så det var inte så lätt att få en pallplats.
Sen har jag varit på SM i Fagersta. Det var ett bra arrangemang med en krävande bana och fina djur. Mina placeringar var helt OK tycker jag, jag var ytterst nära att kvalificera mig till finalen med båda hundarna. Jag var även på denna tävling nöjd med hundarna. Roy skötte sig mycket bra och tog alla kommandon bra. Tim har jag lite problem med på högerkommandot, jag har en för dålig högersignal på honom och det blev lite problem med det på vissa delar av banan. Men till nästa år räknar jag med att ha två hundar som fullt ut är redo att kunna göra bra ifrån sig i en ev. SM final.
Nu blir det inget mer tävlande denna säsong utan man får försöka konservera formen så gott det går över vintern. Det gäller mest att försöka hålla fysiken i gång på dom. Det blir väl mycket fyrhjuling i vinter får jag hoppas.
I dag får jag tillbaka Zac som jag haft hos en fodervärd, han är ca 7mån gammal och jag har inte sett honom sen han var 8 veckor så det ska bli spännande att ta med honom en sväng till fårhagen för att se hur han uppför sig där.

Jag med någon hund under SM, jag vet inte om det är Roy eller Tim. Men det är i momentet singling och det verkar ju gå bra. Foto Håkan Hägglund.

Kommentarer
Postat av: Mikaela Nilsson

Hej!



Har lagt in din logga på hemsidan, undrar om man fortfarande kan få tag i en pipa?



Mvh, Mikaela Nilsson

2008-10-16 @ 20:35:42
URL: http://www.sagogardenskennel.se
Postat av: Wilson

Ja visst, jag skickar dig en pipa.



mvh

Wilson

2008-10-17 @ 16:32:13
Postat av: Georg Winsjansen

Gratulere med en god gjennomført sesong med hundene dine.Ps. Har bare en pipa.

Mvh Georg

2008-10-17 @ 17:49:51
Postat av: Mikaela Nilsson

Tusen tack!



Ska bli intressant att se hur det kommer att funka att lära in.



Mvh, Mikaela

2008-10-17 @ 20:28:56
URL: http://www.sagogardenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0