Senaste Nytt

Har varit på turne i Norrbotten under senaste veckan och deltagit i Botniacupen. Det är sju deltävlingar som ingår i denna cup under samma vecka. Vädret var strålande under hela veckan om man håller till på en badstrand men inte om man ska hålla på med vallhundstävlingar. 28-30 grader nästan varje dag suger musten ur en. Tävlingarna var toppen, speciellt i Persön hos fam.Sundström. Dom har fina pälsfår och många djur att tillgå samt stora ytor där man får ut ordentliga hämt, alla egenskaper för att en tävling ska bli bra. Dom ev. brister som finns i hundarna avslöjas ganska fort på ett sådant ställe. Det blir inte slumpen som avgör om man ska lyckas eller inte. Mina hundar gick bra under nästan hela veckan. Roy gick superbra och vi lyckades vinna Botniacupen. Han har nu kommit upp i rätt ålder, snart 4 år och allt börjar falla på plats. Tim gick bitvis också bra men denna vecka gjorde han inte några stordåd. På dessa stora och relativt svåra banor höll han inte ihop och jag tappade honom vid ett flertal av tävlingarna. Han stressade upp sig för mycket. Jag vet inte om det intensiva tävlandet satte sina spår på honom eller om han inte pallar för trycket. Vi får ta nya tag med honom under hösten så får vi se om han fungerar bättre då. Nu ska jag ev. till Norge för vidare träning och även Sverigecupen i Malmö står på schemat. Jag vet inte hur jag ska hinna med allt men det får visa sig vad jag hinner och orkar med.

Topp tre Botniacupen: 1:a Håkan Wilson. 2:a Stefan Dahlberg. 3:a Håkan Hägglund.



Kommentarer
Postat av: georg winsjansen

ja nu har du vært flink,om du ikke får tim til å gå så bra kan du bare komme til meg med han!! han er velkommen her.

2009-08-11 @ 13:24:49
Postat av: Linda

Grattis till vinsten i Botniacup och alla fina resultat!! Lycka till på Sverigecupen



// Linda

2009-08-11 @ 13:56:01
URL: http://lindasbc.wordpress.com/
Postat av: Susanne och Mitch (Nevada)

Stort grattis till segern i Botniacup!

2009-08-11 @ 20:28:54
URL: http://www.temira.se
Postat av: Anette

Grattis till vinsten i Botnia Cup.



Vet ej om du sett denna artikel i Norran de är fr tävlingen i Selet. Idaho är med på bild.

http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article318869.ece

Ha de.

2009-08-12 @ 11:43:59
URL: http://www.kolkajensbordercollie.se
Postat av: Håkan Wilson

Hej på er.

Georg: Tim är inte till salu, jag trivs så bra med honom;-) En liten svacka måste man tillåta sina hundar att ha. Hoppas du har det bra däruppe.



Linda: Tack ska du ha. Två tikvalpar kommer i vinter som du gärna får ta hand om. Jag har sett att du har bra hand med hundar. Vi hörs.



Tack Susanne, hoppas det går bra för dig med Nevada.



Tack Anette för bilderna mm. Såg du att din bild hamnade på Svaks hemsida.



Ha det så bra allihopa.



/Wilson

2009-08-12 @ 13:18:05
Postat av: Anette

De hade jag missat. Kanske man skiter i vallningen och börjar fota istället. De är enklare att få bra resultat då:)



Lycka til i Norge.

2009-08-12 @ 15:22:33
URL: http://www.kolkajensbordercollie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0