Snabbtur till Norge

Var på en snabbtur över till Norge Fre-Månd för att hälsa på och deltaga i en av deltävlingarna av Nord-Trönder cupen. Det var som vanligt trevligt att återigen få träffa alla Norska vänner. Tävlingen som arrangerades var på Lördagen väldigt besvärlig med dåliga ljudförhållanden och tackor med lamm som inte ville hålla ihop plus att dom betade som besatta. Många bröt och en del harvade sig runt på ett någorlunda anständigt sätt. Roy gick bäst för mig den dagen och jag är glad att jag bara tog mig runt. På söndag var det gjort om med får och bana så nu fungerade allt som det skulle. Fick till ett kanonrace med Roy på 98p som vi vann på. Tvåa blev Torfinn Sivertsen med Mirk på 91p. Tim tror jag kom 4:a på 89p. En bra tävlingshelg igen för mina hundar. Roy går fortfarande mycket bra medan Tim inte riktigt går som jag vill. Kommer att kolla upp honom när jag kommer tillbaka till jobbet efter semestern så det inte är något fel på honom.
Resterande tid av min semester kommer jag att tillbringa hemma på gården med lite arbete här hemma. Nästa tävling för mig vet jag inte när det blir, kanske det bara blir SM, vi får se vad man hittar på.

Roy i Norge.



Kommentarer
Postat av: Nina

Hej

Grattis än en gång till storslam! Ska stå med flagga o vissla på SM o hålla alla tummar o tassar för er där.

Kramar i massor

2009-08-19 @ 10:11:50
URL: http://www.belgervitesse.se
Postat av: shania

Är mkt imponerad över era resultat i år! Man lär nog ev bryta en av mina principer(att ej åka på SM) och åka och titta på SM trots allt och det skulle i så fall bara vara enbart av den anledningen att se dig och Roy! Grattis igen o lycka till framöver!

Från en mkt stolt uppfödare!

2009-08-22 @ 09:39:21
Postat av: shania

Grattis Wilson till ännu en godkänd uppfödning!!

Hoppas att du blev nöjd nu))):-

Jag gjorde som du sa o visade hur man "kör"en vallhund!!)))):- Det är inte bara dina hundar som går bra i år vill jag låta meddela!Va mkt glad att du slipper möta dem i den form dom är i just nu!!!)))):-

Mvh Shania

2009-09-11 @ 17:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0