Hundarna går bra och slut på höga Elräkningar.

Var och tävlade under Midsommarhelgen i Vallsta hos Kjell Andersson. Hundarna fungerade bra på den rätt så svåra banan. Var uppe i toppen av resultatlistorna med båda hundarna och fick med mig bra med rankingpoäng efter denna helg. Nästa tävling blir en tredagars tävling hos Nina Melin i Viätt den 10-11 juli och därefter tävlingar i Sollefteå 24-26 juli. Båda mina hundar är nu SM klara och jag siktar på att få med båda två till Sverigecup- finalen som hålls i Malmö den 22-23 aug. En bra pacering till på hundarna så kan jag nog känna mig säker på att få deltaga där.

Jag håller på att borra och installera Bergvärme. Har haft på tok för höga elräkningar dom senaste vintrarna, inte vettigt att behöva betala 3-4000:- skattade pengar till E-on varje månad. Till veckan ska allt förhoppningsvis vara klart och man kan börja tjäna pengar på investeringen. Börjar längta till semestern, känns långt till Aug. när min semester börjar. Ska ha fem veckors semester, ska bli skönt. Kommer att fara upp till Botniacupen i Norrbotten första veckan och tävla hela veckan, ser fram mot den veckan. Sen lär det väl bli Norge och Olav Tiller en vecka också. Måste dit för att få finslippa mina dubbelhämt på hundarna, har så dåliga möjligheter till det här hemma. Sen lär det väl bli nästan en vecka som går åt för att deltaga i Sverigecupen om man räknar in restiden. Resterande tid på semestern måste man nog lägga här hemma. Är ju ett och annat som måste ordnas med här hemma också.

210 meter ska vi ner till för att få bra med värme.

Kommentarer
Postat av: Silva & Q-bus

Hej!!



Hoppas allt e bra med er. Vi har kvalat in till sök på årets Bruks SM igen & hoppas det ska gå bra även denna gång.

Vovven mår bra & vi kommer satsa på spår & rapport i höst, jag behöver nya utmaningar.....

Ha det bra & lycka till på era tävlingar.



Mvh Silva & Q-bus

2009-07-10 @ 21:02:53
URL: http://123minsida.se/luddbollar
Postat av: Maria Edeholt

Har tränat Scott i spår (inget tävlingsspår men dock) och han är suverän. Borde kanske tävla med honom ... Han vallar jämt så jag kan bara undra hur hans bröder är. Han som var den minst vallande i kullen ...



Det är i alla fall en underbar hund som du har sålt till mig=) Så jag vill tacka dig för att jag fick köpa Scott av dig=D

2009-08-06 @ 03:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0