"Drömmer vid datorn"

Sitter vid datorn och sorterar och kopierar över bilder till extern disk. Bra att ha alla bilder på annat ställe om något skulle hända datorn. Hittade lite bilder som gjorde en lite nostalgisk. En bild på en tik som jag träffade på när jag var i England för ett par år sedan. Var på en tävling med fam Longton och såg denna tik med en 80 årig gammal man som tävlade med henne. Det var bland det bästa tikar jag träffat på, hon var så nära perfekt man kan komma. Jag försökte förstås att lägga ett bud på henne, men det var meningslöst, inte till salu. Jag  tror jag var uppe i 5-6000 pund innan jag gav mig. Man längtar till våren när man ser nedanstående landskapsbild från England som jag tog när jag var över 2006. Blev sentimental när jag såg bilden på min gamla trotjänare Rozz. Han var vacker och ståtlig när han var i sina bästa år. En hederlig klassisk Bordercollie.

En kanontik. Den skulle man fått köpa.


Det vackra Engelska landskapet.


Rozz i sina glansdagar.



Kommentarer
Postat av: Silva & Q-bus

Äntligen ett livstecken från er i norr!!!!

Vi mår bra & laddar för ny säsong. Q-bus vart 3:e bästa sökhund i Sverige förra året, det du!!!

Vi har flyttat ner till Lödöse, så nu kommer vi försöka ta tag i vallningen, inte jag men en kompis ska ta sig an luddet.

Å kanske, kanske blir det ett VP oxå....

Ha det bra & snart får ni väl vår ni med, vi har barmark så vi har börjat träna lite smått igen.

//Silva & Q-bus

2009-03-08 @ 19:16:58
URL: http://123minsida.se/luddbollar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0