Fåren på bete

Äntligen finns det bete så att man kan ha fåren ute och kan börja träna sina hundar ordentligt. Bedrövligt att det måste gå halva säsongen innan man kan komma igång efter vintern. Fick fina lamm efter mina Suffolktackor i år. Inte många men dom som kom var fina. Nästa vecka far jag en vecka till Gotland med jobbet så då blir det ingen hundträning, synd för jag hade behövt att vara hemma och träna inför säsongens första tävling som är 6-7 juni. Annars är det en massa som måste göras på gården också, man har ju en massa projekt som man har tänkt ut under vintern. Ska installera och borra efter bergvärme nu i vår för att sänka mina elkostnader som är för höga. Har för stort hus (240m2) för att värme upp enbart med el. Man måste ju ta tillfället i akt nu när man har Rotavdraget att nyttja. Blir en bra affär att installera bergvärme för min del.

Tur man har fyrhjulingen, annars skulle det bli dåligt med motion för hundarna.


Fina lamm fick jag i vår.




Roy (Idaho) tar igen sig mellan träningspassen. Tar nog ett tag till innan han är i topptrim.
Ser på bilden att dom satans myggen redan tittat fram.






Kommentarer
Postat av: jojje

hej:) vilken fin blogg du har. har funderat på att skaffa en bc att träna, hur är dom att jobba med? hur mycket kräver dom? har läst lite allmänt men inte pratat med så många som har en.

2009-05-25 @ 17:49:15
URL: http://minrottweiler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0